Lusanne och vägen dit

Har anlänt till Lusanne.
När jag kom till flygplatsen maste  jag sett lite vilsen ut för en man med skylten "svetlana"
kom fram, hade ju kunnat varit jag....Hmm.
32 grader och sol imandags men vi tillbringade dagen inna för Emelie hade lite feber.
Idag har det varit 28 grader men lite mulet.
Idag har vi varit i stan en sväng, först var asa och barnen med sen gick jag själv.
I Affärerena kallade dem mig Madame, det är man bara när man är gift!
Men icke!
Det sista jag gjorde var att köpa mig en muffins och gick och satte mig pa en parkbänk.
Har ett jätte fint rum i källaren.
Kommer ta tid innan jag lär mig spraket men kollar pa den franska sporten pa kvällarna.
Au pair träffarna börjar igen i september, sa kommer dröja innan man lär känna folk.
Imorgon ska barnen pa kalas sa vid tva far jag nagra timmars ledigt.
Imorses madde inte Asa bra sa jag skulle ta baranen själv, slutade med kaos!

Pratade med mamma innan, skönt att höra hennes röst.
Sen ringde jag Antonia och da grät jag en stund, sakanr henne sa!
Nu ska jag snart lägga mig och kolla pa Eurosport och Touren.

Här nedan är det lite bilder pa huset och mitt rum, även nagra bilder fran avskedsmiddagen.
BYE!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback