Cykelgalan i Jönköping

Hejsan.

Nu har jag kommit till ro för en liten stund.
Idag ahr jag jobbat på igelkotten och igår både där och på solhagen.
Idag har jag också annons ute i HP (Hallandsposten) där jag söker lägehet.
Jag har fått ett svar, när jag kom hem hade jag också fått ett brev från Hfab där jag blev
inbjuden till en visning.

I helgen ägde cykeldagarna rum i Jönköping.
Jag åkte redan på Fredagen till Ulricehman och mor och far också.
På kvällen hälsade jag på Petter och åt jätte god mat och hade en riktigt trevlig kväll.
Hade tänkt komma i säng tidigt men slutade med att jag låg och pratade med mamma i soffan jätte länge.

Pappa var tidigt uppe eftersom han skulle åka skidor så han väckte mig och erbjöd hans säng.
Självklart tog jag emot den, soffan var ju skön men inte lika skön som en säng.
Senare kom pappsen hem med sin vän Jon (ganska söt kille).
Efter många "jag ska bara" kom jag och mamma iväg.
Hon släppte mig vid systemet där jag mötte upp Anders och Erik.
Erik kom ganska snart på att han glömt sitt leg i Göteborg.
Vi styrde bilen mot Gällstad och Lager 157 medans Anders ringde runt för att ge sitt leg en skjuts.
Väl på Lager var det bara Anders osm var på shopping humör.
Erik bara gled runt och gjorde hyss och jag hängde på klädställningarna.
En jacka rikare åkte vi där ifrån.
Anders ringde swebus så han leg fick åka med dem.

Efter en busig färd till Elmia var vi framme.
Vi traskade runt på mässan och man träffade lite bekanta här och där.
Satt och hade en trevlig pratstund med Pontus på BH Bikes, där jag även hittde en mycket tilltalande
cykel.. Den kostade bara 50 000.
Vi kollade lite snabbt på crossen också.
Sen var det dags att åka och hämta Ander leg på busstationen.
Efter att ha gjort det lekte vi turister och åkte runt, runt innan vi kom till MAX och fick i oss lite mat.
Sen tillbaka och kolla lite på herrarnas cross och gå lite mer på mässan.
Sen var det dags att åka till hotellet.
Väl där var Karro och Ella redan på plats, mina rumskamrater alltså.
ganska snart letade vi upp dusch och toalett som inte fanns på rummet.
Dessa hade inretts med "båt kännsla", tema "gå in och backa ut".
Vi blev i alla fall rena och jag något kilo lättare efter att ha rakat benen.

Sen var det bara att börja renoveringen.
Det tog längre tid än beräknat så vi missadeAnders och Eriks "förförfest".
Jag var i alla fall klar sist, skräll!
Galan var på Elima så vi ahd einte långt att gå.
Alla var så fina ikväll!
Bill och Bull var väldigt stiliga.

Jag fick som befarat sitta själv med ett gäng okända.
Men det hade inte kunnat bli bättre!
Ett gäng mtb cyklister från Linköping och "happy MTB".
Det var ett riktigt roligt gäng och jag hade en väldigt trevlig middag.
Jag hade också folk som tittade till mig då och då :D
Jag hade mitt lilla extra verktyg i handväskan som gjorde sitt också.

Blev besviken på att Emma inte fick något pris.

Sen tog middagen slut snabbt.
Jag gick till baren igen där jag träffade en liten goding på åtta månader som jag lekte med lite.
Sen var det lite häng i baren..
Jag coh steve drog en bugg till "pepps" innan vi gick ut.
Sen var det lite snack innan vi kom iväg med taxi till stan.
Jag, Micke och Darvell fick tag i en.

Väl is tan gick vi till något ställe som hetet huset, jätte trist!
Snackade med en kille från Canada i baren, hockeyspelare dessutom.
Sen gick vi vidare till Centrum, där alla var.
Jag och Anders blev av med våra jackor, Anders som köpte sin på lager.
Sen tog vi taxi till ett annat ställe, hahah.

Efter det tog jag, Micke och Darvell en taxi hem.
Micke hoppade i stan, skulle ju till Robban.
Robban som var en av kvällens tofflar.

En grymt rolig kväll!!!

Kom hem vid ca ett på söndagen.
Efter "bonde söker fru" kom min farbror med fru så vi åt middag.
Efter det satte vi oss i soffan och pratade, jag somnade visst en timme.
Sen åkte vi hem till skogen.
La mig vid hal åtta.
Munken ringde vid halv tio så han fick sig nog ett halv flummigt samtal...

Bilder:

   

   

   

   

   

   

   

   

   
  






Kommentarer
Postat av: darvell

Tack själv. Du och dom galna bröderna höjer alltid stämmningen på nattliga tillställningar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback