Hon med huvudet under armen

Vaknade 06.57 av att mamma kom in i rummetm hon hittade inte bilnyckeln.
Jag hann knappt upp innan hon hittat reservnyckeln.
Det blev ingen mer sömn trots att jag ställt klockan på 8.30
eftersom jag bara funderade på var nycklen kunde vara.
Jag gick i alla fall upp och letade efter nyckeln utan resultat.
Cyklade till jobbet 7 km är det dit (inte ett stenkast).
Blev stående ute hela förmiddagen och var glad att jag slutade tidigt (14.00)
eftersom jag bara kunde tänka på den där nyckeln.

Väl hemma letade jag ytterligare lite efter nyckeln och sedan lagade jag mat.
När mor kom hem var det första jag sa "jag hittar verkligen inte nyckeln".
Tillsammans letade vi lite till, jag sprang och letade efter morfar utan resultat för han hade
ju kanske lånat nycklen.
Efter mycket letande bestämde vi oss för att ta en promenad.
innan vi gick ut kollade mamma fickorna på pappas arbetsjacka och där var ju nyckeln!
Det var inte alls jag som slarvat bort den, Åh så skönt!

Pratde av mig med Mona idag, det var längesedan.
Synd är att dem ska åka bort när jag åker till Halmstad i november.
Men man saknar allt både personal och barn på dagiset krabban.

Pratde precis med mitt lilla hjärta.
Detta samtalet handlade om våra kärleksliv och det vanliga bitterheten.
Alla har någon vi har ingen förutom varandra.
Vi får väl snart leja någon för att vistas tillsammans med oss..
Vi pratade om våran data henrik och om hur vi sakanr honom och skolan.
Aspero är ju ett underbart minne jag kommer bära med mig hela livet.

jaja imorgon jobbar jag halv åtta till fyra, hoppas mitt samtal har gjort någon verkan.
Tack och hej!

image310





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback