Nedräkningen

Då har jag klarat av dag nummer ett av tio.
Eller blev det tio?!
Nej, nu när jag tänker efter så blev det nog tolv dagars arbete i streck.
Var Ängen och Igelkotten som gällde idag.

När jag kom til igelkotten vid kvart över sex hittar jag en lapp om att vi inte har vatten mellan 07-16.
Sen så upptäcker jag att första barnet kommer klockan sju och inte halv som jag trodde.
En annan i personalen hade dagen innan varit där och tappat upp vatten så vi hade hela dagen.
Jag var ändå glad att jag bara jobbade där till åtta denna morgonen.

Har mest sovit och tagit det lugnt idag.
Knaprat C-vitamin då det känns som alla runt omkring mig är förkylda.
Har skrivit två arbetsökningar till.
Börjar få panik, vill verkligen ha ett jobb i Halmstad nu!

Pratde med Emma, Tobbe och Kim igår.
Det är roligt att snacka igenom vad som hänt sedan sist.
Kul att Michelle fick jobbet på Moniqe!

Nilpe och Tobbe får ju finfrämat den 6 oktober.
Kul att dem verkar trivas i Skara i alla fall.

Ni som verkligen känner mig vet att jag har har huvudet under armen.
Det jag lyckats med nu är att jag har tappat bort min kamera laddare.
Har letat och letat och i Forshaga hos Simon är den inte heller.

Hmm, lite av en depp dag i dag.
Får ringa mitt hjärta ikväll och höra om det hänt något kul.
Eller så blir jag mer depp av att ringa henne eftersom jag längtar ner så fruktansvärt.
Nej fy satan, jag är inte bitter!
Snart åker Lina och Sabbe också, kommer inte få se dem på JÄTTE länge.

En utav ungarna på dagiset trodde jag var 38 och hennes pappa var 24.
Ser jag så jäkla sliten ut!?
 Visst orkar jag inte klä mig i mer än varma kläder och ser ut lite som en gamal skidåkare
men 38, det var tungt.
Mamma drog dock med mig på loppis i lördags och då fropade mannen i kassan efter mig
för mamma batelade för oss båda men det var gratis för dem under 17.
Tack för den då!

Nej nu orkar jag inte tänka mer på min tillvaro.
Har redan konstaterat att min mentala kapacitet drastiskt har sjunkigt under tiden jag vistats här.
Jag blickar tillbaka på en ljus tid innan jag åkte till Schweiz och då jag var i Tidaholm på U-6 dagars med team cycelsport.se

Over and OUT!


   


   

   

   

 


Kommentarer
Postat av: sandra

Hejsan JOline! Hörde att du är på gång ner till halmstad igen! :D Hihi vad glad jag blir! Måste ses då! Massa kramar Sandra

2007-09-17 @ 22:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback