Tar nya tag

Då var det måndag igen och det betyder att huset är tomt och ensamt, igen...
Dagens projekt handlar om att skaffa mer jobb.
Ska ringa ett älderboende i vårgårda, två avdelningar där och ett dagis i herrljunga.
Sen ska jag slutföra mitt röntgen krångel och flytta min remiss till Kungälvs sjukhus.

Ihelgen har jag jobbat, delad tur i lördags och en halv delad igår.
Så goa dem gamla är, man får väldigt mycket komplimager och det rör.
det känns bra att man kan ge något till en annan generation.

Efter att jag jobbat igår åkte vi och hälsade på mormor, tog ett tag innan hon kom på att jag borde vara i schweiz.
Som tur var kom vi precis när hon tog ut sista plåten med bullar ur ugnen, så det blev lite gott fika.
På vägen hem åkte vi förbi Ingvar och Ingalill och fikade och pratde lite där också.
Jag blev medbjuden på Ingalills 60 årskalas.

Jag har hittat en ny hobby, det är att driva med allt.
Folks snack om huda dagen, konstrundan och allt annat som är "SÅ ROLIGT".

Jag har börjat skriva på en kontaktannnons som jag ska sätta ut i knallebladet (gratis tidning till alla hushåll i kommunen).

(nu ringde dem från ett dagis och ville att jag skulle komma och hälsa på någon dag)

Nej nu ska jag göra något nyttigt. Tack hej..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback