Stormvarning

Varför ska allt ge emot en, nej då nu tog jag i lite.
Jag och mamma har ju planerat flytten till imorogn, då ska det bli storm.
Tror inte vi två vill härja runt med liulla polon och stora kärran på vägarna då.
Typiskt för hade pappa varit hemma och vi hade haft lastbil hade det säkerligen inte varit några problem alls.

Springer runt med ald i baken och packar, städar och grejar.
Ska duscha och iväg till arbetsförmedlingen om ett tag.
Höll på att glömma micron och damsugaren, hade sett fint ut det.

Mitt underbara lilla hjärta ska hämta nyckeln åt mig idag, så snäll hon är.
Letar fortfarande soffa, dem verkar bara försvinna så nu får jag snart panik.
Jag vill ju inte sitta på golvet hela livet.
Måste ringa syster yster och kolla med köksbordet också.

Hoppas att det är "lugna gatan" när man kommer
Åh nu ringde dem om soffan jag vill ha så vi ska titta på den ikväll.
Hoppas verkligen det blir den nu!

Nej, back to work


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback