Hafjell och sjukhus

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja.

I förra veckan blev jag till frågan om jag vill börja jobba som resurs
på nya klockagårds förskola och det tackade jag självklart jag till.
Natten mellan onsdag, torsdag förra  veckan blev jag dålig
och jobbade inte förmiddagen som planerat utan tog det lugnt och
drog direkt till Jt bussen vid Eurostop.

Mådde inte bra på uppresan men min chafför Emma ställde upp, vilken klippa!
Väl uppe gick allt bra med gästerna fast vi fick släpa vår packning
i en brant backe mitt i natten.
Jag föll i sängen snappt men Lina och Emma härjade någon timme till.

Fredag morgon dtog vi det vanliga, delade ut liftkort och saft i backen.
Träffade Lange och Frida på lunchresturangen också.
Jag körde stugvandringen på fredagskvällen och är imponerad utav
hur seriösa vissa gäster är med sina tre rätters middagar.
Stupade i säng, sov inte länge innan  jag blev dålig och kräktes hela natten.

Insåg mina  begränsningar och noppade Kvitfjell och låg hemma i soffan hela lördagen.
Till det hör det att det var sjukt bra väder ute men jag hade ingen kraft i kroppen att våga mig ut.
Åt två mackor vilket jag fick ångra.
Emma och Lina mina pärlor fixade hela kvitfjells resan galant.
Blev sämmre på lördags kvällen och fick inte behålla någon mat.

Lina och Emma ställde än en gång upp och tog lastningen själva.
Jag darrade ner till bussen vid elva tiden.
En fruktansvärd resa hem, sov mest men mådde riktigt dåligt.
Väl i Halmstad var jag vid två på natten och tog taxin till Akuten.
Blev inlagd och fick dropp, låg på medincin avd 41.
Fick inte mycket sömn, kom upp till avd vid fyra och sen var det inte lätt att somna.
Kvart i sju ringde jag jobbet.
Vid två blev jag utskriven och har fått en bra bunt med remisser.
Ska göra en massa olika provtagningar och undersökningar som väntar.

Idag är jag ledig, en extra dag.
Malin sov hos mig och vi somnade bra slut i knoppen.
Lina, Maline, Sabina, Antonia kollade på film igår också men jag somnade och missade
när sabin och lina gick.
Shit vilka goa vänner man har.
Imorgon är det hockey, Alingsås-Sannarp, mycket viktig match :)

Vissa har det visst gott på Mallis nu också, inte alls avundsjuk men jag har ju täcket :)

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback