Reason to cry

Bilder från Hemsedal 1 maj - säsongsavslutningen

    

     

  

Okej, helgen i Hemsedal.
Knäckte första i Göteborg, då steg dem andra reseledarna på bussen.
Hade riktigt trevligt hela resan upp, massa gott snack!
Kajsa var vår guide och fixade allt.
Väl framme så hittade vi vårt boende på Tinden 305 och Josephine tog ett dubbelrum åt oss på
andra våningen, allt för att vi skulle kunna nyttja våra sovmornar.
Fredag: Vaknade av att några ropade "visa pattarna!".
Vi hasade oss ner för att äta frukost, spöregnade visst ute.
Vi åt lite frukost och belv ständigt uppmuntrade till att visa pattarna av våra grannar.
Dem hade varit morgonpigga och knäckt långt innan oss.
Vi åt och pratade om allt, erfarenheter, minnen och en massa annat.
Kom fram till att ingen pallade åka skidor i regn så bara att börja dricka, gott!
Jag och Josephine var som vanligt sega och kom sist iväg från lägenheten men
vi fick istället åka taxi med några norrmän till Skistua, 200 m gång..
En norrman hade gula ledartröjan på sig och den andra världsmästartröjan, fint sällskap alltså.
Väl vid Skistua var det afterski och Peter Dahlqist som spelade, riktigt bra faktiskt.
Vi dansade, drack och dansade.. Lite jobbiga norrmän vad fan det får man tåla.
Kricke skrämde iväg en genom att han berätade om vår förlovning, så sen blev han älsklingen.
Min lilla ryamatta, hahah!
En norrman tyckte jag var en dålig förebild för dagisbarnen, inget dem vet om!
Stavkrova fick beök av oss och mer dans, vissa sprutade öl också.
Man såg för djävlig ut med öldränkta kläder och skitiga kläder efter vår stjärtlappsfärd.
jag och karolina hängde med en taxi till garagjen, mycket folk och nu strålande sol.
Träffade jätte härliga människor.
Satt och pratade med Andy jätte länge.
Tog taxi hem med stålmanen och en megabebis.
Väl hemma så kom Josephine med Kalle och Fredrik så vi fixade lite mat...
Jag satt mest dock i soffan, lat som jag är.
Jätte god blev maten!
Vi dressade om och hoppade i bubbelpoolen, josephine fick inte plats för hon var för seg
och gjorde ett bikinibyte.
Vi badade och bastade och dushade.
När jag strosda från poolen till rummet i bikini så mötte jag visst mina gäster, pinsamt!
Jaja, shamponera håret bara sen var jag på banan igen.
Vi drack och snackade hela kvällen och hade jätte trevlig, vissa valde att gå till Hemsen men jag vald sängen.
Lördag: Vaknade strax innan elva.
Vi åt ännu en gång frukost, fick besök av dem norskagrannarna.
Vi bytte om och laddade inför dagens tyngsta uppgift..
Hämtade skidorna och åkte till saften.
Jag och Robin hittade efter många om och men rätt lift till slalombanan.
Jag gör en snygg entre som vanligt och lyckas ramla på ett fint sätt.
Josephine kraschade efetr målgången och jag minglad med tidtagaren innan målgången så inga
nämnvärda prestationer för JT denna gången.
Ryska Resdax vann och softresor på andra och ja, vi var sist.
Grillade och drack gott, strålade solsken.
Älsklingen fixade mina hamburgare och david lekte pyroman.. han kan aldrig växa upp!:)
Vi gled ner mot Skistua och scenen.
Laddade med dricka och bra platser framför scenen för nu var det dags för TAKIDA!
Grymt band! http://www.youtube.com/watch?v=VmNJJ-QWeSk&feature=related
Salig efter det så satt vi alla reseladare på altanen till skistua och hade riktigt roligt.
Jag draftade en norsk kille till Jt, finns på bild neda.
Efter några timmar där drog vi till Hawaiifesten och sen vidare med partybussen till garagjen.
Mycket dans och sång... Sen hem för matens skull.
Träffade två grabbar som vi delade taxi med, Kasper var en utav norges bästa big jump killar på snowboard.
Vi bjöd in dem till kvällen.
Hemma blev det bad istället med Karolina och kricken.
Jag drog duschen efter en stund och som vanligt mötte jag mina gäster, suck inte igen!
Vi hade så grymt roligt denna kvällen, berusade, glad och med underbara människor runt om kring oss.
Till och med Kricken dansade på bordet!
Kajsa och Tove svingade sig i taklampan och stekte Fredrik på köpet.
Jag fick slagga i Poke rum, självklart! Offer :)
Sjuk kväll...
inga skidor på söndagen mest öl och städning.
UNDERBART GÄNG!! Längtar till vår reunion i maj och sen kick off:en


Blandade bilder gamla som nya:

     

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback