Vet liksom inte inte riktigt vad...

Vänner det är så mycket som jag känner.
Mycket som händer och mycket som vänder.
Trött på en del, orkar liksom inte riktigt mer.
Tänk att våga ta tåget...
saknar mitt hjärta det liksom känns som en konstig smärta.
Saknar min mamma hon är inte sågon någon annan.
Karro min klippa i vardagen, hur skulle jag annars klara av den?

Shit nu kom min sjukt dolda poetiska sida fram igen.. :)

Mycket jobb som vanligt, där av taskigt med uppdatering här.
Idag är jag i alla fall ledig och det är åkning i tandådalen som står
på schemat.
Måste berätta om en sjukt skum gubbe på jobbet.

En man och kvinna kommer in i shopen.
Kvinnan ska hyra längdskidor jag ber om hennes vikt.
Hon skrattar och säger "det vill jag väl inte berätta" men säger sedan sin vikt.
När jag kommer tillbaka frågar hennes man och claras vikt, hon skrattar och vägrar säga den.
Mannen säger då "du väger så här mycket", clara bara skrattar.
Frun säger då att det vet du ju int ehon har ju så stora kläder på sig.
Sen vänder han sig om till mig och säger "du väger så här mycket".
"Hahah du satte det exakt, hur vet du det?" "jo jag är plastikkirurg".
Senare frågade jag Clara och han hade haft exakt rätt på hennes vikt också,
ruggigt ändå!


Funderade på något igår när jag låg i min säng.
När man träffar nya människor ibland så får man bara en känsla av att det här kan nog
vara någon bra, en riktig vän tillexempel.
Man har liksom lite mer förväntningar på vissa människor jämnfört med andra.
Jag vet att folk säkert har likadana förväntningar på mig och att jag inte uppfyller dem.
Men man blir ändå lika besviken när en "sådan" gång på gång bevisar att det var inte så bra som man trodde.
Vet inte hur jag ska klä detta i ord...
Det bara är så att vissa hoppas man mer på än andra.

Nu ska jag äta lite frukost och fånga dagen.

Dagens låt:

htwww.youtube.com/watch?v=tl-nX-Lfma8tp://


Kommentarer
Postat av: Kristina

Alltid trevligt att läsa om din kloka funderingar. Det ligger så mycket i det Du skriver.

Tycker om Dig och saknar Dig. Puss och kram från mamma

2009-02-18 @ 19:48:15
Postat av: Kristina

Alltid trevligt att låsa Dina kommentarer, kloka tankar och ord. Sakanr Dig. Puss och kram från mamma

2009-02-18 @ 19:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback