Funderat en del...

Jag är en sådan där fdum egensinnig grubblare, alltså lite speciell av mig.
Jag funderar väldigt mycket på tusen olika saker men det är en del av mitt liv.
Precis innan jag ska sova brukar jag gå igenom dem mesta utav mina funderingar.

En sak jag har lagt märke till och funderat på är något jag har jobbat mycket med själv,
tonläget,
När man säger en sak, possitiv eller negativ eller helt enkelt neutral så betyder tonläget mer än ordet.
Hugger man och låter arg så kan det skada mer än göra nytta, när man använder det fel.
HAr mna något negativt att säga så kan man säga det på flera olika sätt, det behöver int elåta som man är
fly förbannad.
Ber man snällt och tänker på sitt tonläge kan många relationer bli mycket bättre.

Possitiva människor smittar av sig, det kom jag fram till igår dåc jag åkte med Jack, kan man annat än att bli glad.
Jag vill vara med glada människor!
Jag vet att jag kan vara bitter många gånger men oftast (som ni flesta vet) är det på ett ironiskt sätt.
Jag älskar att skratta och vara glad (en del av min image).
Går man runt och är bitter och sur på sig själv, omgivningen och helt enkelt verkligehten, så blir inte livet mycket roligare än så.
Ler man istället och gör det bästa av situationen så brukar man kunna ha ganska skoj ändå.

Det är några veckor kvar här i sälen och jag har börjat tänka på slutet och hemresan.
Jag längtar hem, är kort och gott så men va fan jag ska ha skoj sista tiden ändå!
Planerar en weekend i Halmstad också, mer info kommer :)

Nu ska jag gå och lägga mig, duschen först, see you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback