På besök i Falun

För första gången har jag lämnat Sälen.
Den första december kom jag upp den 5 mars åkte jag för första gången därifrån.
Min mini utflykt är till Falun där jag hälsar på min bror Marcus och hans sambo Jenny.

Redan klockan fem steg jag upp och på bussen 06.12 (typ).
Halv elva var jag framme i Falun.
Vi har gått på stan, besökt lugnt, fikat, lunchat med Erik m.m.
Sammanfattat har jag haft det hur bra som helst!
Detta var verkligen vad jag behövde och det är med en liten klump i magen
man åker tillbaka till Fjället.
För imorgon är ju det som vanligt igen, jobb nio till nitton.
Marcus och Jenny har varit riktigt härliga värdar och Tacosen igår kväll var grymt god!

Igår fick jag ett samtal om jobb som satte många frågetecken i mitt tankecentrum.
Vad vill jag med framtiden? Vart vill jag bo? Vill ja ha skoj? Eller bara ett bra jobb?
Enklast möjliga, dra ett täcke över huvudet och bara blunda.

Hade ett snedspel på jobbet häromdagen länge sedan man var så arg att man skakade..
Då skulle jag vilja träna!!
Frågan är om man är godtrogen, eller bara en lättlurad dum idiot.
Men jag orkar inte med frågetecken utan kör på tills motsattsen är bevisad.
För egentligen, varför skulle man slösa bort sin energi på något som ger en absolut ingenting.
Som Helena på mitt gamla jobb sa "akta dig för energi tjuvar, människor som tar mer än vad dem ger".
En uppryckning ska det bli om vi klarar det...
Det bästa är när man vet att man har ryggen fri själv, då är det ju bara att löpa ut, så att säga.. HAHA

Nog för idag, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback