Turismen i Engelberg

Detta är ju Engelberg som många av er vet.
Det är en liten by som lever främst på berget Titlis men på vintern också Brunni.
I byn finns det också ett kloster och ett ostysteri.
Detta drar mycket turister året om.
På vintern är det väldigt mycket svenskar, både turister och bummare.
På sommaren (från maj) är det väldigt mycket kineser och indier.
Detta märks tydligt uppe på titlis då det är sällsynt med en skidåkare.

Det man tror och inbillar sig om indier och kineser är ofta sant.
Dem har en kamera i höggsta hugg, ett minneskort som är OÄNDLIGT STORT.
Dem filmar gärna en hel lift färd som tar ca 20-30 min, helt utan spänning.
Något som just nu är ganska sällsynt är vi skid och snowboardåkare.
Detta har gjort att det är ett evigt fotograferande och man kan inte med att säga nej.
Idag beslutade Elin sig för att fotografera när kineserna fotograferade mig.
Vi är alltså en del av turismen...

Vi har funderat på att ta 5 CHF för varje kort, hade blivit lite extraklirr i kassan.
Men vad sjutton, kul att vara med i deras resealbum sen!

Nu ska jag städa, försöker göra undan lite.
Blir visst mycket jobb för mig denna veckan.
Kommer jobba varje morgon från och med imorgon t.ex.

Min goggelsbränna svider lite idag så nu ska jag smeta aftersun så jag kan bege mig till backen imorgon också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback