Underbart att cykla

Shit nu mår jag riktigt bra.
Gick upp vid sex, jobbade till strax innan tio.
Vid tio var det dags för cykling med en gäst.
Gästen cyklar mtb aktivt så jag var redan inställd på att detta skulle bli tufft.
Vi gav oss iväg, uppåt (fürenalp).
Som ni kanske förstår så är man inte fattigt på backar här.
Vi körde förs en smal asfalterad väg, stigning hela tiden.
Sen en koratre flodfåra som var ganska teknisk och fortfarande uppför.
Sen kom vi ut på en fin "singeltrail" som vi nötade vidare på.
Han var bra stark och hade bättre flås än mig (inte så konstigt).
Vi körde på tills vi kände att det var nog uppför för denna dagen, då vi vände.
Han var betydligt starkare än mig uppför då jag kom lite på efterkälken.
Nerför vågade jag dock ligga på mer så där fick han släppa, men så klart väntade jag in.
VI körde en liten annan väg hem som var snabb och lite teknisk singeltrial.

Nu har jag duschat, ätit lunch ute i solen och ska strax lägga mig och kolla på Girot.
Är ledig mitt på dagen idag och jobbar sen till tio ikväll.

Kanske skriver nårga rader lite senare. Kram och hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback