Reseledar kick off med Jt alpin

Idag är jag hemkommen från Hafjell.
Helgen har varit helt underbar.
Massa trevlig människor, fina backar och god dryck.

Bussen avgick från Nilserikssons terminalen klockan tre.
Träffade Josefine (aspirant), Fredrik, Tove och Kajsa.
I Udevalla bytte vi buss då alla aspirater / transparater skulle åka på samma buss.
Vi fick lite uppgifter på resan upp och min blev att annonsera ut när det var filmdax.

Ett gott gäng gubbar hade vi på bussen och det blev några fräckisar innan vi anlände till Hafjell vid strax efter elva.
Kom i sängs vid ett halv två.
Vid strax innan åtta var det dags att vakna och förbereda sig för pistvisning och annan information.
Riktigt fina backar var det.
En visit i Ica affären och lite luch senare så gav vi oss av till backen igen.
Senare tog vi bussen upp till toppen där vi fikade och sedan tog skidorna ner för backen.
Lite lätt afterski sen duschdags.
Julbord på hafjell hotell med hala gänget, gott med norskt julbord.
Lite snack och alkohol hemma sedan med lite blandat folk, läggdags vid två.
Väckning av David och Patrik lite senara, skrattade så jag grät.

Sov till nio ungefär på lördagen, eller lite längre kanske.
Drog ut i backen med Tord och David, saftträff vid tolv.
Jag och Josefine tog ett åk och drog sedan till varma hemmet.
Blev lunch och skitsnack, så pass länge att vi aldrig kom ut i backen igen.
Informtion om jt och massa annat sedan pizza och några cider.
Tillbaka till hemmet där det var dags för glögg, jag tog till vinflaskan istället.
Sen tillbaka till Rykk o Reis där det var fest.
Hade varit snowboard tävling underdagen så väldigt mycket att kolla på.
Bra musik och mycket dans, en del trevliga killar också.
Men också en jäkligt skum kille!
Favoriten var tjockisen som dansade som västa sambadrottningen :D
I slutet var det mycket snack om nerspiel och jag fattade inget.
Fredrik förklarade att killarna ville gå hem och poppa pop corn men efter lite snack gick jag hem och la mig,
vilket jag VERKLIGEN ÅNGRAR!

På söndag var det trögt att gå upp, dags att packa ihop.
Blev ingen skidåkning då jag hade ont i magen.
Lunch i resturangen...
Sen hemresa vid fyra.

På vägen hem stannade vi på hardrock cafe i Olso och åt.
Ägaren till det hardrock cafe i Oslo, stockholm och göteborg var nämligen med på resan.
Hemma var jag strax efter elva då hämtade snälla Erik mig!!

Underbar weekend!

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback