Sista svängen hemma

I måndags gick jag upp tidigt.
Körde till Tidaholm och såg Marcus köra prologen, hans start gick 09.24
Efter det åkte jag och hälsade på Mareen det var mycket länge sedan!
Sen tog jag bilen tillbaka igen eftersom dem skulle köra 7 mil på kvällen.
Marcus var med klungan på första varvet.
På andra låg han efter.
Sen såg jag bara dem andra killarna men inte Marcus så¨jag tog för givet att han var avhängd.
Men icke! Han hade kört ikapp klungan igen, starkt!
Han hade troligtvis en punktering, att tillägga är att dem körde två km utför på grus.
Deras teamchef frågade om jag kunde hjälpa till på tisdagen och det var ju självklart.

Sov på soffan och sov grymt gott!
vid halv tio var det frukost sen var det fullrulle hela dagen.
Det var en lätt massage på alla killarna innan dem stack ut och värmde.
Första varvet var jag mekaniker , men behövde aldrig rycka ut.
Sen stod jag vid langningen,
Killarna körde starkt och första killen kom på åttonde plats.
En utav holländarna hamnade i slagsmål i klungan, tänk vad mycket folk inte vet om cykling!
Resten utav killarna var sen med klungan in i mål.

Väl hemma var det dags för massage, först släktband sen försten i mål.
Så 6 killar fick massage så det tog en stund.
Vid kl tio lämnade jag tidaholm.

Laget har för tillfället två holländare som ska vara här tills 3 aug.
Dem var mycket trevliga. Kul att träffa nytillskotten som jag inte har träffat innan.

Måste ju tilläggas att dem har en "ragg" tävlning. Marus förklarade snabbt att han syster det gav minus poäng.
Så tjejer se upp!

Nu ska jag till Herrlnjunga och göra ärenden, städa mitt tum och börja packa resväskan och hitta passet.
När jag skriver nästa gång är jag troligtvis i Schweiz.
Tack och hej!


Kommentarer
Postat av: Karro

hej stumpan.. ska bara säga att ja redan saknar dig trotts att du inte åkt än. Kommer att sakna dig hur mycket som helst.. Kramar

2007-07-14 @ 12:18:11
Postat av: kristina Johansson

Kul att läsa vad du skrivit. hoppas på att snart får läsa vad Du har för Dig i Sweitzch.
många kramar och pussa från mamma

2007-07-16 @ 17:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback