Okej, Hafjell

Nu kommer min redovisning för helgen i Hafjell.

Spöregnade på torsdagen när jag skulle åka.
Hade flera ärenden till stan så var tvungen att trotsa regnet.
skulle växla pengar, köpa underställ, göra systemet och hämta ett par byxor hos antonia.
Var totalt dygnsur när jag kom hem, men det vara bara att byta om och gå till bussen.

Var vid Eurostop vid tolv och bussen gick vid halv.
Stressade i mig en macka, dagens första mål och gick sedan till bussen.
Hälsade på dem fyra resenärerna jag hade på bussen och satte mig sedan i guidestolen.
Håkan heta chaffören och var från Hässleholm, en jäkla skånska hade han.

I Varberg plockade vi upp ytterliggare två resenärer och passade på att sälja in
Jt alpin till några Resdax resenärer som stod och frös.
Vi var tidiga i Göteborg men hade en kvart innan utsatt tid med oss alla dem resenärerna vi skulle ha.
I Uddevalla var det ett stor gäng som skulle på och även Fredrik den andra reseledaren hoppade på.
Träffade Fredrik och Alexandra och fick även mina Jt kläder.

I Sarpsborg  stannade vi och åt lite Thaimat.
Hade ett litet lotteri, sålde slut dem 150 lotterna vi hade med oss och fick göra 30 egna.
Det där med hemma gjorda lotter fick jag höra hela helgen sedan :D
Lämnade alla resenärer vid elva tiden vid deras boenden.
Vi var första buss som var klara så vi drack lite öl och cider och hade after bus.
Vid tolv var vi inne i vår lägenhet på Norlia.
Sex stycken var vi som bodde där, 2 chafförer och fyra reseledare.
Jag och Alex valde snabbt rum och även toalett, självklart den största med bastu.
Vid halv två la vi oss medan dem andra var betydlig senare.
Det sista jag hörde inna jag somnade var "det här är din låt" och så spelade dem "jolene".

Halv åtta gick vi upp, fånga dagen typ.
Halv tio skulle vi dela ut liftkort och det gick bra, jag hämtade ut skidor också.
Ställde mig i kö som alla andra men blev tillsagd att gå före "tackar, tackar".
Vid tio tog vi gondolen upp och satte fat mot toppen.
Fredrik började med en vurpa :D
Åkninge från toppen 2 dm nysnö på pistat och strålande nysnö, jag sken som en sol efter dem underbara åken.
Vi åkte i några timmar och hade jätte skoj.
Klockan tolv hade vi saft i backen och minglade med resenärerna.
Sen var det lunch och lite värme till tårna.
Några timmars åkning till och sedan After skii, med några resenärer.

På kvällen efter Fredriks middag gick vi på stugvandring.
Jag och Alex fastnade hos ett gäng Chalmers killar.
Sen gick vi till Ncc grabbarna och sist Ncc gubbarna där vi blev kvar till ett.
På lördagen var det Kvittfjell, jag och alex pallande inte utan stannade kavr i Hafjell.
Mina pjäxor var lite fuktiga denna dagen och jag frös bra om tårna.
Den sista gondol resan fick jag kramp i foten och det är inget jag rekomenderar i pjäxor.
Blev lägenheten byte till skor och en vandring till Ryk och Reis.
Idag var det ett svenska band som spelade feejs.
Vi drack lite vin och öl och prtade med våra resenärer.
Bandet satt i gång och det rykte i benen på mig och Alex.
Vi fixk igång publiken och bra kontakt med bandet.
Efter ett tag danasde nästan alla och i slutet stod vi på bordet.
Så sjuk roligt var det och massa god dricka, gott med gratis i baren också :)

Vi var hem och duschade och laddade om.
Alex fixade god lax med potatis och jag skar med stor koncentration sallad.
Vi förfestade lite och jag tog några power naps.
Sen gick jag och Alex till Ncc gubbarna och förfestade lite till.
Sen gick vi till Ryk och Reis, inget jätte drag.
Snackade lite med killarna i bandet dansade lite och gick sedan till Woddy´s.
Vi var inte längre på topp utan gick hem och la oss.

På söndgen var jag uppe tidigt och gav mig ut med Håkan för att fixa utchekningen och plocka upp väskor.
Fukade bra, förutom någon som flippade ganska bra.
Vid tio var vi tillbaka, tog det lugnt dushade.
Packade bussen och sen tog vi lunch.
Efter det gick vi till bussen och satte på en film, jag somnade längst bak.
Blev väckt av att resenärerna kom.
"vaknade du precis" var det fler än en som sa :)

Strax innan fyra var alla emd och vi staratade hemresan.
Blev några filmer innan Salpsborg.
Matrast och sedan på bussen igen.
Första resenärerna släppte vi av i Håby, fick några kramar och "hoppas vi ses snart igen".
Ett gott gäng som skulle boka en ny resa på måndag släppte jag i Uddevala och vid elva var vi i Göteborg.
Där mötte Erik och Ander mig.
Lite god Tacos hade dem lagat.

Sov länge på måndagen och gott snack med Erik.
Vi tog lunch istan och gick sen och kollad epå allt möjligt inna jag tog tåget hem.
Nu förbereder jag flytten som blir på lördag.
Har varit hos Mormor coh hämtat mina raggsockar idag.

På torsdag drar pappa till Spanien, härilgt!


Bilder från en grym helg, mycket tack vare Alex!

     

     

     

     

     

     

     


     

     

    

     

     

        





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback