La tour de france - Verbier

Klockan tio över fem ringde klockan, jag steg upp.
Fixade frulle och färdkost, tog en dusch.
06.10 backade vi ut bilen och lämnde Engelberg bakom oss.
Vi var allihopa väldigt trötta, men Niklas tog första delen bakom ratten.
Strax utanför Bern bytte vi och jag tog över.
Stannade utanför Montreux för att sträcka på benen och ta en frukt paus.
Grabbarna sov i billen.
Vi kommer upp mot verbier, massa cyklister ute på vägarna.
Vi ser ett tält med en ´svenskflagga "Vårgårda CK" stod textat på flaggan.

Första polisstoppet klarar vi av, vi ska ju upp och hälsa på Hannes vän Tina.
Andra stoppet gick inte lika bra, vi får inte komma närmare Verbier.
Vi hittar en parkering 3 min från cabinen.
Hannes ha med sig två st 2.50 långa pinnar som vi trocklar med oss i cabinen.
Väl uppe vandrar vi runt, sätter oss och äter lite lunch.
Niklas och Hannes är faschinerade över så många milfs dem ser.
Vi tar var sin öl i solen innan vi vandrar ner för banan.
Det är väldigt mycket folk och emellanåt hör man lite svenskar.

Vi hittar en toppen plats 1.3 km från mål.
Vi sätter upp vår flagga (3*5 m) .
Många stannar och fotograferar oss med vår flagga.
Vi  äter lite, vilar lite, och mest hänger i väntan på att något ska hände.
Hannes har det varmt i jeans och skidstrumpor i den gassande solen.

Alla caravaner kommer lite mer än en timme innan cyklisterna.
Vi funderar mest på om den sortens utav marknadsföring fungerar.
Det är fula forden som är högljuda mest.

Vi börjar se en helikopter, cyklisterna närmar sig.
Publiken blir alldeles tyst, alla väntar...
Så kommer han Contador, ensam, folk jublar och hejjar på.
Sen trillar cyklisterna in, Lance med en hjälpryttare bla.
Vi står och spanar efter Gustav.
Så kommer en Saxobank cyklist, han kollar upp på vår flagga och bränner av ett stort smile.
Där hade vi Gustav!
Vi stod och såg alla cyklister passera.

Sen traskar vi uppåt byn, jag halv medvetslös.
Vi träffar Hannes vän Tina på en bar, jag är sugen på att åka hem så jag håller mig till fanta.
Grabbarna vill dock stanna så jag får gå hem och sova hos Tinas pojkvän.
Vi tolv väcker Tina mig och vi hämtar upp grabbarna och åker till hennes föräldrars lägenhet där vi sover.


07.15 ringer alarmet och vi går upp och packar in oss i bilen,
Grabbarna sover invirade i lakan hela vägen tillbaka.

Vi passerar utanför Lausanne och jag slås än en gång av hur vackert det är.
Jag måste åka dit innan jag åker hem!

Samanfattat, Verbier och la tour de france var grymt, en folkfest jag varmt rekomenderar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback