The Coldplay concert

Igår hade jag min första svenska lektion, det gick bara
bra och jag hade förberett lite olika grejer innan.
På måndag klockan nio kör vi igen.

Vid tolv packade vi in oss i bilen ovh började resan mot Bern.
Med oss hade vi lonely planet guiden (we are lonely planet´s pick in Engelberg)
När vi närmade oss Bern kom också regnet.
Jag hade inte alls planerat att det kund bli regn så solkrämen var med men paraplyet
var hemma, typiskt!
Vi parkerade centralt i Bern och vandrade in åt, det var som valv i byggnaderna så vi hade tur.
Det var väldigt mycket "konst" butiker. Och jag kunde inte sluta tänka på honom, jag har inte berättat det för er ännu, men det kommer...
Vi flyttade sen bilen och fortsatte vår turistvandring i stan.
Någon timme senare hade jag en nära döden upplevelse av lågt blodsocker.
Men till slut fick jag mat.

Vi körde väldigt fel ca 5 ggr innan vi med hjälp
av lite snäll hjälp hittade vi rätt till stade de suisse.
Vi hade ståplats och det var gott om plats, vi stod fem meter ifrån
scenen är dem gick ut och spelade.
Strax efter åtta drog dem igång och det var grymt!
Dock var publiken väldigt lam, typiskt Schweizare.
Bästa låten var "fix you" och covern på billy jean.
Störst skurar och åska men det var bara effektfullt.
Hem kom vi också efter att ha stått länge
i kö och Ursula had gone wild killing it off road.

Kvart i ett kom vi hem och jag la mig och läste en stund.
Uppe vid sju och fixade frulle och har sen haft en sjukteffektiv dag på jobbet.
Nu ska jag hem till Lisa och Matilda på middag.
Imorgon blir det ett hårt löppass innan jobbet, behöver typ göra något för
jag har frossat som aldrig förr.
Är snart tillbaka till min utgångsvikt, inte skoj!

See you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback