Hemma igen

Nu sitter jag hemma i Herrljunga.
Avskedet i Lausanne var inte det hjärtligaste jag varit med om.
Emelie fick sin present och blev glad och olivia låg och sov.
Som tur vad fick jag skjuts till tåget, det var väldigt snällt...

Från tåget såg jag majestätiska Mont blanc.
På kastrup svidade jag om och öppnade flaskan med lite lime smirinoff.
Bussen gick bra till Halmstad.
Vid ett kom jag och Karro in till stan efter många om och men.
Var helt underbart att träffa tjejerna igen.
Och ej att förglömma BIFFEN.

Drev lite med officer Anton, inte mer än rätt.
Inte många som har sett en sådan blond muslim tror jag, med sjal och allt.
Som tur är så verkade det som om kvällens prostituerade höll sig till hamnen.
Jag slapp ju gå hem ensam för en gång skull, tack Antonia.

Söndagen var slö i sängen och frukosten bestod av Toblerone.
En sväng till underbara familjen Molin hann jag med.
Det är helt underbart att se alla snälla ansikten igen.

Mamma hade lagat en god middag och vi satt och pratde i någon timme tills far kom hem.
Det känns bra att dem står bakom mitt beslut.
I flera dagar har jag varit nära till tårar för jag har så många underbara människor omkring mig.
Att se mitt hjärta ledsen gör att jag får en stor klump i magen och ökar några kilo till i vikt.
jag vill inget annat än att hon ska vara lycklig.

Har ringt lite jobb idag.
Eva från Solhagen ringde så jag ska jobba ikväll och en extra delad tur på lördag.
Ringde igelkottens dagis och ska komma och hälsa på för att sen jobba som tim vikarie.
Ringde mitt gamla dagis ängen och där frågade dem om jag kunde jobba varenda fredag i ett halvår.
Till ängen ska jag på torsdag och hälsa på.

aja i alla fall så har jag att göra.
Nu ska jag ut och springa en sväng i alla fall.
Take care / Joline






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback