Nationaldagen

Da är det schweiz national dag idag den 1 augusti.
Ikväll kommer det vara en massa fyverkerier nere vid sjön.
Precis som hemma i sverige är det en helgdag.

Jag sov länge idag, var hemma sent efter kursen igar.
Sen har jag bara legat ute i solen och läst en bok hela dagen.
är runt 27 grader nu. Asa, Simon och barnen är och badar.

Ja franska kursen da....
Känndes som det var ett hàn..
Vi är tre stcken pa kursen.
jag.
En dam fran indien som har man och familj. HOn har Läst franska innan och förstar och pratar bra.
Sen är det Alfonso fran Portugal som är singel (inget kap). Han har ocksa läst franska innan och precis som damen tidigare sa förstar och pratar han bra.
Jag är klassens levade fragetecken. Damen fran indien fr översätta at mig för var lärare kan inte engelska.
Hon pratar glatt pa med din franska och jag fattar absolut ingenting.
Som en bonus heter läraren Jollanta, jag menar "VAD äR DETTA?!".
Asa skall ringa till MIGRO (som företaget som har kursen heter) och prata med dem.
Jag har ju börjat i debutant gruppen men läraren gar pa eftersom dem andra kan prata osv.
Jag fick sitta och säga " je suis celibrathè " Jag är singel.. SKOJ!
Later ju som man totalt lever i celibat men det är ju sant.

Har gatt bra att ha damerna själv.
Lite tjafs ibland men det löser sig alltid.
Imorgon ska vi vara själva igen.

Följetangen "jolines ta" gar vidare.
Den är fortfarande svullen och bla pa vissa ställen.
Första gangen jag fick ga i skor igar, och det känndes ska ni veta.
Annars traskar jag runt Asa och Simons "crosskor"

Här kommer lite bilder pa lilla Olivia.
Take care / Joline 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback