Pappas femtioårs kalas

I fredags hade pappa ett litet kalas som var trevligt.. Höll dessvärre på att somna när mormor skulle prata för det tog sånn tid och alla detaljer om hennes vävning var tvugna att nämnas.

I lördags tog jag, mamma och pappa en långpromenad i skogen och på fältet det var jätte mysigt i det fina vädret.
klockan sju var alla 40 gästerna bjudna så vi tio i började dem trilla in.
Jag utbringade ett skål för min pappa. Det var en jätte trevlig kväll fastän man inte kände alla.
Pappas polare och kusin Reino var på lyret och konstaterade att jag var väldigt lik min mamma och att vi inte har setts så mycket.
Senare på kvällen var dem flesta runda om fötterna och det var skoj att se eftersom jag själv inte drack något allas. Jag gjorde min gravida syster sällskap helt enkelt.

I söndags vaknade jag tidigt av att jag funderade på om taket skulle blåsa av eller inte.
Jag fick snabbt reda på att jag inte skulle kunna ta mig till Halmstad då utav var tvungen att övernatta en natt till. Igår sa jag hejdå till mina föräldrar och idag åker jag hem, senare än beräknat.

Blir inget jobb för mig imorgon, känns nästan lite skönt eftersom jag ska jobba onsdag och torsdag.
Ska till gymmet ikväll i alla fall, lär bli skönt att värma sig där för min lägenhet är nog svinkall. och eftersom jag inte har någon skedkompis eller livslevande värmekudde så får jag nöja mig med det.

Nej nu ska jag pack ner mina ägodelar och göra mig redo för en hemresa..
Fantony I häv mist yo to! I hopp I wil si yo to morow.

TJING!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback