Mest bara skitsnack och utfyllnad och kanske ett levnadstecken

En ledig tisdag i sälen men huvudet under armen som så många gånger tidigare.
Började dagen efter att ha sovit grymt gott. 
Har förresten tillfälligt flyttat upp till Clara.
Kom efter ett tag på att jag glömt mina pjäxor i claras bil så ingen skidåkning idag.
Det visar sig senare att clara hade packat ur dem, snällt :D
Blir mer skidåkning imorgon istället.

Gick med Fridas vänner och kollade i Gallerian och sen till Ica för att handla.
Jag lämnade dem andra på wärdshuset, och åkte på byn för att hämta min jacka.
Jackan är ruskigt snygg faktiskt, jag är nöjd.

Nu har jag varit hemma och duschat och ätit skumtomtar så tänkte laga lite mat nu.
Man börjar känna sig lite tjock och äcklig så nu behövs det en uppryck ing när det gäller både mat och träning.
Vi fick ju en månadsträning på sats av jobbet, bara att köra igång och få in en rutin på det.
Skönt att få egentid i form utav träning också.
Jag får som vanligt sjukt ont i kroppen när jag inte tränar.

Lugnt och skönt på vår sida utav huset just nu.
Funderar också på att ringa alexandra och kolla om det finns någon lämplig helg att ta en resa till hafjell eller
hemsedal. Är ju skoj att få åka lite någon annanstans än sälen, fallhöjden här är ju ganska kass.
Läste en artikel om en gubbe i Vårgårda som bygger en halfpipe där i trä.
fallhöjden är 60 m och inga liftköer, ja undra varför?!
Det känns som i Sverige så är åka lift halva grejen.
Det är ju bara kallt och jäkligt, klart man fryser för ett åk tar ju inte många minuter.

Fast vi ska ändå vara glada att vi har så fina anläggningar som vi har.
Det finns sämre, har jag hört.
Trist bara för kläppen som aldrig har en fungerande sittlift, men ändå ska dem vara bäst i Sverige..
När vi var i kläppen för drygt en vecka sedan så drog en pistmaskin upp oss till toppen, det var ju lite exsotiskt.
Annars kan man vara man nog att ta skidorna på axeln och gå upp.

JAja nog med snack om sådant, nyår imorgon och jag väntar spänt på att få se hur detta kommer gå.
Jag vet vad jag ska ha på mig och vad jag ska dricka.
Skiddag med Clara och Simon imorgon.
Time for some bacon



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback