Magisk dag i Crans Montana

Igår klockan sex drog Lisa, Elin, Tobbe och jag till Crans Montana.
Det ligger ungefär tre timmar i bil härifrån.
Det var en ganska trött skara ski lodge personal men vi försökte peppe till med
musiktävling bland annat.

Efter någon timme körde vi upp bilen på tåget.
Ja det var första gången från mig som jag åkte tåg i bil
men det var lite spännande.

Väl framme i Crans så fick vi vänta en timme på cyklarna.
Vi hyrde var sin Kona Stinky, skön hojj.
Vi träffade en svensk pappa med sin son som var där på semester.
Pappan pratade sjukt mycket och verkade hypernervös!
Det bästa är när han säger till Tobbe "har du facebook"?
Då bet jag mig i läppen och försökte tänka på något mycket tråkigt...
Killen på hyran var dock sjukt otrevlig vilket fick mig att bli galet
irriterad i några timmar (ont i magen bidrog nog också).
Han mjuknade dock upp när vi lämnade tillbaka cyklarna för han
fick snacka lite om sin racer lite.

VI började med röda slingan och som vanligt bromsar man sönder första åket.
Förutom när jag fick för mig att hoppa 300 meter in på banan.
Som vanligt drog jag mig men det var ingen fara.
Drog mig lite senare också då banan var ganska våt efter nattens regn.

Dem flesta verkade hänga mycket på parkeringen efter varje åk så vi gjorde detsamma ett tag och
intog lite vatten och frukt, vissa plåstrade om skavsår osv.
Elin konkurerade ju med mig i antalvurpor, får säga att hon tog nog igå priset för sina två
skrapsår på skinkorna.
Jag fick nöja mig med en lårkaka istället.

Tobbe drog med oss ut på svarta första biten där kände jag att jag inte hade
något att göra på, men senare blev det skoj.

Det var riktigt fina leder som jag varmt rekomenderar att testa.
Sjukt bra dag!

Efteråt packade vi in oss i bilen och drog till vevey utanför Lausanne.
Vi åt lite middag men det var en trött skara som längtade lite hem till sängen, i alla fall jag.
Jag sov nästan helavägen hem.
Vi var hemma vid halvtolv och då var det bara att skrubba av leran och lägga sig i sängen för idag har jag frukost,

Bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback