Och så kommer det ett liv efter sälen, tydligen..

Det är ju så att en nackdel eller fördel med det här säsongslivet är att det just
precis är en "säsong".
Vardagen tar slut och alla nya vänner försvinner till höger och vänster.
Tryggheten i att veta hur varje ledig dag ser ut och att veta att man ska till jobbet
försvinner likaså.

Det som ger många en klump i magen är detta just med jobb.
Jag har haft klumpen, och har den väl fortfarande till viss del.
Jag vet att några av mina vänner har den där oroande klumpen.
Man vill ju inte komma hem och lägga sig i soffan hemma hos mor och far och tro
att dem ska servera allting.
Det är ju ett mardrömmssenario!

Jag får lite ångest för jag vill inte återvända till den gamla vardaslunken med
vikariat på olika förskolor, jag har gjort mitt där.
Furuhagen (korttids) i Herrljunga ringde i veckan och frågade om sommaren.
Jag hör av mig om inte mina planer går som planerat.

Jag har en plan men det är lite hemlig, men när allt är spikat så kommer jag berätta.
Fredrik har också en plan, VD på IKEA. Det tycker jag är en bra plan!

På torsdag åker jag till Marcus i Falun, ska bli skönt att lämna stugan men lite ångest eftersom jag missar några
skiddagar.
Det ska bli skoj att se hur han och Jenny bor i alla fall.

Snart dags att åka till jobbet, ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback