Öl vs sprite?

Igår hade vi inte en enda gäst i resturangen men fyra gäster i baren.
Det jag aldrig har upptäckt i Sverige men är ganska vanligt här är att man
vill ha en öl blandad med halva glaset sprite.
Jag har lite svårt att tänka mig att det verkligen är gott.

Jag fick höra det igen igår och imorses, dem tar kål på mig stockholmarna.
Jag hatar att jag så lätt ska ta efter dialekter, jag jobbar med det.
Jag vill inte prata som en annan dryg jävel.
Jag sa det till Erik i morses jag borde sjukskriva mi, "jag har något
konstigt på stämbanden" var Eriks kommentar.

Nu ser det ut som om solen behagar skina lite, vackert!

VI har en gäst som tränar franska med mig hon pratar eng/fra.
Jag behöver damma av dem där kunskaperna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback