Då har man varit på nattklubb i Engelberg

Då har man överlevt en söndag till i sitt liv.
Var lite små tufft att gå upp i morses efter knappt fyra timmars sömn.

Igår var vi och åt på Yukatan, sen gick vi till Eden och satt och snackade.
Elin stämplade ut vid tolvtiden men jag kämpade på.
Var en kille som kom fram till oss, han hade hört att det var någon tjej på Ski Lodge som ville
cykla downhill. Rolf som han hette bjöd med mig på att cykla med dem idag men tyvärr var jag tvungen att jobba.
Det var två desperata grabbar som försökte limma på oss, gick inge vidare.
Jag fick ju panik när kille började jucka mot mitt ben, "elin, Elin, ELIN".
Jag klarar inte riktigt av sådant där, det liksom kryper i kroppen av obehag.
I alla fall, dem insåg att det var ganska förgäves dem stod där och tack och lov dunstade.
Jag hängde mest med Lasse, en anna svensk som bor här.
JAg, Rolf och Lasse gick sen till spindler, byns nattklubb.
Där var det små tjejer på knappa arton som stod och juckade mot varann, smått allergisk är jag mot sådant.
Jag och Rolf försökte oss på någon sorts dans till en gammal schweisisk dänga från sextiotalet, gick sådär.
Bättre gick det när jag och Lasse bugga, shit vi var grymma!

Sen åter till en av äckel killarna, han kommer fram och börjar ta på mina ben, "men människa vad gör du?"
Efter att ha stött bort honom ett antal gånger förstod han först då Lasse sa till honom.
"you have grate legs", jaha men rör dem inte!
En kille som hade sett mig och Elin kom fram och pratade om vinet vi drack där, helt plötsligt dyker det upp en grabb som lutar sig fram och säger till mig "he has a girlfrind", ja men snälla.....
I alla fall vid halv fyra traskade vi hemåt och jag var nöjd.
Det är inte varje dag man snackar med lite locals här.

Måste ju skaffa vänner nu när snäckan drar.
Nu är det dags för kyckling, tror det ska bli riktigt gott för Erik är kung i köket!















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback