Via ferrata på Brunni

Nu är jag rätt sliten... Kom hem halv fyra i natt ch har frukost idag.
Att gå och lägga sig är hyfsat lockande.

Igår:
Började med att åka till apoteket och köpa solskyddsfaktor, HÖG!
Vidare till turistcentret och hitta karot över via ferrata lederna.
Tittade in på inersport och hyrde var sin klätter sele.
Parkerade cyklarna vid klostret.
På väg upp möter vi lite folk, jag och Elin går och pratar och skrattar.
Sen kommer det lite mer folk och jag "shit det är ju begravning ju!".
I torsdags förra veckan var det en tjej i tjugoårs åldern som jobbar
på Stökli, kommer från byn som hoppade ut för fürenalp.
Igår var begravningen....

Vi fortsatte upp mot brunni, solen stekte rätt bra och bönderna skördade hö längs vägen.
Väl uppe åt vi lite lunch.
Sen tog vi på oss vår klätterutrustning.
Vi gjorde den lätta via ferratan (klätterstegen), det var inte riktigt bus enkelt men skoj.
Vi var på väg mot en längre och svårare men dels tog det mycket tid men jag kände mig inte
riktigt manad till det.
Vi gick ner till hyttan igen, gick en vandring runt dammen som skulle vara en slags massage grej för
dina fötter så man gick i varmt och kallt och på olika underlag.
Sen gick vi hem.
Vi var och åt på yokatan, sen hängde på Eden lite.
Jag vart tillfrågad om jag ville med och köra DH med några locals men är sjukt mycket
att göra på jobbet så jag vet inte om jag kommer loss.

Buggade igår med Lasse en annan svensk som bor här, jäklar det gick undan!
var någon äcklig jävel som skulle känna på mina ben hela tiden det blev jag ganska irriterad på!
Träffade en manlig sjuksköterska som var typ 35, stor som ett hus, töjningar i öronen och tatueringar
men han jobbade på ett ålderdomshem, skön kille.

Nu ska jag samla kraft att göra ett ryck i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback