Min framtid

Jag har länge funderat och planerat min framtid.
som många av er vet så är det inte någon skolbänk som lockar.
Jag gick som många andra säsongsarbetare med en klmup i magen,
oro över vad som komma skall.
Att vara arbetslös är ju lite av en mardrömm som jag än så länge tack och lov
inte har hamnat i.

det är ju inte bara ett jobb jag har velat ha utan ett bra jobb, fast i sådana här
tider så ska man ju inte vara kräsen.
Jag har hållt det hemligt för många utav er men några få vet vad som
står för dörren när jag lämnar sälen.

Det är ännu ett förök med resa till Schweiz som gäller men denna gången den tysktalande delen.
Jag ska till en by som heter Engelberg.
Där ska jag jobba på ett hotell som heter Ski lodge.
Det är ett litet mysigt hotell som ägs av två svenska killar.
Man lägger mycket tyngd på aktivsemester och att man ska må gott om kvällarna.
Vi som jobbar där kommer hjälpas åt med olika arbetsuppgifter och får man någon
ordning på formen så blir det även jobb som vandrings och mtb-guide.
Jag kommer åka dit den åttonde eller nionde Maj.

Det kommer bli några intensiva dagar hemma ca tio stycken.
Då ska jag hinna med att träffa familj, släkt och vänner.

Jag ser fram emot resan till engelberg och fortsättningen på säsongslivet.

www.skilodgeengelberg.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback